Etiketter

, ,

20140608-213053-77453126.jpg

20140608-213055-77455812.jpg

Ikväll har jag lagat fuskmat för två! Med fuskmat menar jag att allt inte var gjort från grunden precis. Oavsett så blev det jättegott och gick snabbt – och jag kan tänka mig att nu när det blir barn i huset(lägenheten) så är det en perfekt vardagsrätt.

Ingredienser, 2 port
1 paket tortellini (jag tog three cheeses)
En skvätt olja
1 näve färsk bladspenat
1/2 strimlad purjolök
1 1/2 dl matlagningsgrädde
1 dl mjölk
1 tsk maizena
1 dl riven ost
Salt
Peppar

Gör så här
Koka tortellinin snabbt – den ska knappt vara mjuk. Låt rinna av i ett durkslag och tillsätt oljan och grovhackad spenat. Häll i en ugnsfast form.
Koka upp grädde och mjölk och tillsätt maizena. Låt koka cirka 3 minuter. Tillsätt den rivna osten, purjolöken, salt och peppar. Koka upp.
Häll såsen över tortellinin och gratinera på 200 grader i 15-20 minuter. Hyvla eventuellt över lite parmesan om du har och servera med en god sallad och bröd! Vi åt en slice pizza till=)

Jättegott och superenkelt!

