Etiketter

,

20140604-191339-69219438.jpg

Om min pappa skulle se att jag lägger ut det här receptet skulle han bli skitasur! Han har claimat det här receptet som sitt eget och har till och med gett bort det i julklapp till några lyckliga få. Jag tar mig dock friheten att dela receptet eftersom den här salsan är magisk och pappa kommer nog aldrig att helt lista ut hur man hittar till min blogg ändå – så han behöver inte veta! Vi brukar äta salsan med creme fraiche och nachos, men den funkar även kanonbra till grillat kött!

Ingredienser
2 dl chilisås
1 finhackad gul lök
1 hackad röd paprika
1 hackad gul paprika
1 1/2 dl olja (tex matolja eller rapsolja)
1 msk senap
1 krm svartpeppar
1 msk vinäger
1 msk worcestershiresås

Gör så här
Blanda alla ingredienser väl och låt stå och götta till sig i kylen helst ett dygn innan du ska bjuda på salsan! Servera med nachos och creme fraiche.

Hoppas ni gillar den!

