Har sen jag la upp inlägget ”inspiration” för ett tag sedan hunnit prova två av recepten.
Dels har jag hunnit prova dom indiska köttbullarna – och jag är kluven. Jag älskar indisk mat och tycker kanske att receptet var lite väl ”svenskabarnvänligt”. Dels så kändes grädden i receptet lite… malplacerad. Indisk mat är oftast tomat eller kokosmjölkbaserad, och grädden gjorde hela rätten ganska slät. Dessutom saknade jag tuggmotstånd eftersom färs är ju som det är. Om man är helt nybörjare i det indiska köket så är kanske det receptet är helt rätt. Om du trots min dåliga recension vill prova – kolla receptet under inlägget ”inspiration”.

Jag provade även receptet på cherry pie – men jag gjorde med äpplen och kanel istället. Rekommenderas verkligen! Blev supergott och annorlunda mot den vanliga smulpajen som man alltid faller tillbaka på. Jag kommer absolut att baka den här pajen snart igen, och prova med andra bär och frukter kanske!

20140430-224306.jpg

