Etiketter

,

20130404-131416.jpg

 

Ibland när jag får ett baksug sent på kvällen så blir det ofta småkakor. Vi har alltid smör, mjöl, bakpulver och socker hemma och det kommer man rätt långt med. Om jag har riktigt tur hittar jag lite nötter eller mörk choklad. En kväll hade hittade jag just jordnötter och mörk choklad och då trollade jag fram dom här godisarna!

Ingredienser
100 gram smör
1 dl brunt farinsocker
2 dl vetemjöl
2 msk sirap
1/2 tsk bikarbonat
En näve hackad mörk choklad
En näve hackade jordnötter

Gör så här
Blanda smör, socker och sirap. Blanda ner nötterna och chokladen. Blanda mjölet och bikarbonaten och rör ihop allt till en kladdig deg. Dela degen i två delar och lägg ut två längder på ett bakplåtspapper och platta till. Grädda i 175 grader i 15 minuter och skär snittar. Låt svalna!

Råenkelt

 

