Etiketter

20120922-205439.jpg

Den här helgen blev både festfri och lagaavanceradmat-fri eftersom jag varit lite krasslig. Fredag åt jag bullens pilsnerkorv och coca cola till både lunch och middag (ganska less) och idag gjorde jag en jätteenkel steak sandwich. Jag använde ryggbiff till mina mackor, men du kan ta i princip vilket kött som helst skulle jag säga och det blir lika gott. Till mackan gjorde jag hemmagjorda pommes som vi doppade i mangosås. 

Ingredienser, 2 port
150 gram ryggbiff
En näve ruccola
4 st körsbärstomater
1/2 röd paprika
2 ciabattabröd

Örtsås
3 msk majonnäs
2 msk creme fraiche
1 msk sweet chili
2 klyftor riven vitlök
1 msk hackad persilja
En skvätt citronsaft
Cayennepeppar
Salt
Peppar

Gör så här
Börja med att bland alla ingredienser till örtsåsen och ställ i kylen. Hacka grönsakerna och skölj ruccolan. Gnid in köttet i olivolja, salt och peppar och stek i en grillpanna ett par minuter på varje sida, låt sedan vila i folie. Grilla de halverade ciabattabröden i samma grillpanna som du stekt köttet i. Medan köttet vilar så monterar du mackan: Börja med att grunda med ruccola, tomat och paprika. Skiva sedan köttet i ca 1 cm tunna skivor och lägg över grönsakerna. Klicka sedan på örtkrämen och sätt på locket.

Servera!

