Etiketter

,

20120626-191202.jpg

Igår gjorde jag en fuskmiddag här hemma. Med fusk menar jag att alla ingredienser var köpta. Jag brukar för det mesta försöka göra allt från scratch men ibland ids jag bara inte. Oavsett – den här middagen blev verkligen hur god som helst! Sara Lee färdiggjorda pizzadeg är faktiskt riktigt bra och kebabköttet som man kan köpa i frysdisk smakar precis som vilket pizzeriakebab som helst. Ibland får man fuska. 

Ingredienser, en plåt
1 pkt pizzadeg med tillhörande tomatsås
1 liten påse pizzaost
2/3 boll mozzarella
Ca 150-200 gram kebabkött
1/2 gul lök
3-4 inlagda fefferonis
1 färsk tomat
Oregano

Röd och vit kebabsås
Några hela fefferonis

Gör så här
Sätt ugnen på 225 grader.
Kavla ut pizzadegen och ”tryck upp” kanter med fingarna. Bred på tomatsåsen fram till kanterna. Sprid ut en tunt (less is more) lager pizzaost och riv sedan mozzarella med rivjärn över pizzan. Skiva löken och sprid över pizzan. Klipp fefferonis med en sax i skivor och sprid ut. Klyfta tomaten och sprid ut. Stek kebabköttet i ett par minuter i en stekpanna och sprid ut. Du kan även krydda köttet lite med till exempel chili eller cayenne. Krydda pizzan med torkad oregano. Gratinera pizzan i cirka 10-12 minuter eller tills den ser gyllenbrun ut. Jag satte min pizza lite högre upp i ugnen för att få en fin yta.

Servera med vit och röd kebabsås och hela fefferonis.

Så enkelt.

